Kurs trwa 4 dni (32 godziny szkoleniowe) i obejmuje 2 spotkania z zakresu:

Program I spotkania

DZIEŃ I - II

09:00 - Rozpoczęcie szkolenia

  1. Doskonalenie zarządzania procesami
    • pomiary i monitorowanie procesów
    • analiza możliwości procesów, projektowanie , doskonalenie i wprowadzanie nowych i/lub ulepszonych procesów
    • ciągłe doskonalenie procesów i zarządzania organizacją
  2. Organizacje realizujące zarządzanie przedsięwzięciami
    • typy organizacji
    • struktury organizacyjne i ich wpływ na realizację przedsięwzięć
    • rola kierownika przedsięwzięcia w różnych strukturach organizacyjnych
    • kluczowe cechy osobowe zarządzających
    • kompetencje kierownika przedsięwzięcia
  3. Ryzyko w przedsięwzięciu/projekcie
    • charakterystyka ryzyka
    • ryzyka w cyklu życiowym przedsięwzięcia
    • proces zarządzania ryzykiem
    • ocena jakościowa ryzyka
    • ocena ilościowa ryzyka
    • narzędzia i techniki analizy ryzyka
    • określanie priorytetów ryzyka
    • planowanie reakcji na ryzyko
  4. Koszty w przedsięwzięciu
    • planowanie zasobów: dostępność zasobów, procedury organizacyjne, szacowanie czasu realizacji działań, wymagania dotyczące zasobów
    • szacowanie kosztów: porównawcze, oddolne, parametryczne, szacunki kosztów
    • budżetowanie kosztów: plan bazowy kosztów
    • nadzorowanie kosztów: kontrola kosztów, technika zarządzania wartością wypracowaną, uaktualnianie kosztów, uaktualnianie budżetu, działania korygujące, oszacowania na zakończenie przedsięwzięcia

13:00 - Przerwa obiadowa,
17.00 - Podsumowanie dnia

Program II spotkania

DZIEŃ III - IV

09:00 - Rozpoczęcie szkolenia

  1. Komunikacja w przedsięwzięciu
    • Organizacja spotkań grup projektowych
    • techniki komunikacji, plan komunikacji
    • dystrybucja informacji: wyniki prac, metody rozpowszechniania informacji, raporty, prezentacje
    • sprawozdania z realizacji: przeglądy, analizy odchyleń i trendów, raporty z wykonania, wymaganie zmian
    • zamykanie projektu: zapisy dotyczące wykonania, archiwizowanie przedsięwzięcia, doświadczenia z przedsięwzięcia
  2. Budowanie zespołu
    • Rozwój zespołu
    • cele budowy zespołu
    • symptomy słabej pracy zespołu
    • podstawowe zasady budowy zespołu
    • przywództwo
    • przekształcanie grup w zespoły
    • źródła konfliktów w przedsięwzięciu
    • podejścia do rozwiązywania konfliktów
    • teorie motywacji: hierarchia potrzeb Maslowa, teorie X i Y Mc Gregora
  3. Nadzorowanie przedsięwzięcia
    • sprawozdania o realizacji
    • nadzorowanie zmian zakresu przedsięwzięcia
    • nadzorowanie harmonogramów, analiza odchyleń
    • odchylenia czasowe, odchylenia kosztowe, wskaźniki wykonania kosztów i harmonogramu
    • zarządzanie wartością wypracowaną przedsięwzięcia
    • metody nadrabiania opóźnień przedsięwzięcia: wykorzystanie zasobów, histogram zasobów, czas rezerwowy
    • nadzorowanie jakości
    • monitorowanie i nadzorowanie ryzyka
    • działania korygujące
    • zarządzanie informacją
  4. Zamknięcie przedsięwzięcia i doskonalenie efektywności działania

13:00 - Przerwa obiadowa,
17:00 - Podsumowanie kursu
18.00 - Egzamin prowadzony przez niezależnych Ekspertów TÜV Nord Polska